Dag 16

Hejsan!

Idag har vi skärt ut våra pastamått. Eller vi och vi. Två operatörer gjorde det medans vi tittade på. Processen hette "wire cut" och det var som det låter en maskin som består av en kopparlina som den skär i materialet med. Detta tog väldigt väldigt lång tid, typ hela dagen! Så vi bad om att få göra någonting annat medans maskinen arbetade. Vi lärde ju oss inte mycket av att stå där rätt upp och ned medans en tråd rörde sig 3 mm i minuten. Det tyckte inte killen som tog hand om oss idag. Han menade att vi skulle följa processen noggrant. Vi frågade till och med honom vad vi kunde göra vid maskinen. Då sa han "nothing". Hehe vi skrattade lite irriterat och övertygade honom sedan att det inte var lärorikt eller överhuvud taget inressant att stå där. Då fick vi gå iväg och jobba med vårt projekt istället. Annars hade vi fått stå där från ca 09:00 till 16:30 när vi inte åt lunch såklart. Imorgon ska vi gravera in texten på våra bitar. Det ska bli kul:)

Efter jobbet var vi superhungriga som vanligt. Vi gick till en Italiensk restaurang som hade massa bilder på kändisar på väggarna. Det var en gubbe som var med på alla bilder, han såg ut som en rockstjärna. Ingen aning om vem det var. Jättestor och häftig restaurang var det iaf. Men vi gick inte dit för bildernas skull utan för pizzans skull. Vi båda tog en med Mozzarella, champinjoner, skinka och vitlök. Smaskens:)

Nu är jag trött och vill sova. Har sovit dåligt i två nätter! Antar att det är för att jag inte har Jonathan vid min sida. Måste berätta om en rolig händelse. I natt när jag låg vaken blev jag väldigt törstig. Jag tog mobilen för att få lite ljus medans jag gick till kylskåpet och leta vatten. Min mobil har fått något fel så den slår på kameran ibland och knäpper kort automatiskt. Emma vaknar av det men säger inget, utan ligger kvar tyst i sängen. Imorse berättade hon att hon trodde jag gick i sömnen och knäppte kort! Haha, synd att det inte var sant för de hade varit superskumt:P

Tänker på er Henrik, Oscar, Elida, Emelie och Mårten som har vairt med om denna tragedi i Japan och måste åka hem! Hoppas ni har hunnit uppleva mycket av landet i alla fall!!

Nu väntar jag på att älskade Jonathan ska komma hem från jobbet så vi kan prata på Skype!

/J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0