Dag 19

Hallåå!

Denna dag började på polisstationen. (För er som inte läste mitt blogginlägg igår bör göra det, annars kommer ni inte fatta början på detta inlägg). Jag fick skjuts dit av min chaufför kl 07:15. Vi kom dit vid 08:00 men då ser jag på dörren att stationen inte öppnar förens 09:00. Samtidigt som jag suckar ser jag ett gäng häftiga SWAP killar gå ut från stationen. Jag springer fram till dem och frågar vart/till vem jag kan lämna lappen jag hade i handen. De säger hyggligt att jag får vänta tills det öppnar, så jag går tillbaka till Emma på andra sidan byggnaden. Men när jag precis kommit fram till Emma roper SWAP killarna tillbaka mig och hänvisar mig till en gående kille. Vi får följa med han in på stationen, trots att det inte var öppet, och han satte oss i ett konfernasrum. Sedan dök killen upp som jag pratade med i telefon igår så jag hälsade på honom. Samtidigt dök en annan kille upp som bad mig fylla i några papper om stölden. Detta tog ca 20 min och vi kunde åka till fabriken i Langfang och jobba istället. På fabriken har vi snyggat till ytan på våra produkter och jobbat med vår presentation.

Kl 19 gick vi hem till Monica och Yngve. De bjöd oss på lite vin och snacks innan vi skulle på middag 20:30 tillsammans med dem. Vi gick till en Japansk restaurang där de serverade Tepanyaki. Det var lite som en buffé fast man valde allt man ville ha från en meny och sen stekte de det på ett stekbord framför en. Det var jättehäftigt att se när de flamberade köttet och sedan serverade det nästan glödande hett. Hur gott som helst! Jag åt sushi också men det behövde självklart inte stekas. Till efterrätt åt vi stekt banan med vaniljglass. Vi hade det väldigt trevligt:)

Nu sitter vi och myser på vårt hotellrum och ska snart besöka Bar street. Ha en bra kväll alla!

/J


Vi fick prova på Sake. Det smakade som vitt vin utspätt med vatten!

Stekt banan med glass!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0