Dag 20

Hej hej!

Vill först bara säga att jag skrev lite fel i mitt inlägg igår. Det heter tyliget SWAT, inte SWAP som  jag skrev.

Igår hade vi väldigt kul på Bar street. Jag och Emma satte oss vid ett bord för att lyssna på ett band som spelade. Bredvid oss satt en man som var Svensk. Han hade antagligen hört när vi pratade att vi var Svenskar och ville därför prata med oss. Han sa:
Man:  Hej! Vart kommer du ifrån?
Jag: Hello. I'm from Sweden.
Man: Ja jag hör det. Men vart kommer du ifrån?
Jag: Yes. From Sweden.

Sen kom jag på att han pratade Svenska och jag hörde mina svar ekandes i huvudet. "Yes. From Sweden", hur kasst låter inte det? Jag var så inställd på att han pratade Engelska eller något annat språk att jag inte förstod ett ord av vad han sa. Haha. Det skrattade vi gott åt sen trots att jag kände mig väldigt dum:D

Idag har vi varit på museum, Natural History Museum. Där kunde man titta på dinosaurier, djur, växter och kroppen. Väldigt kul förutom att all information stod på Kinesiska, så vi blev tyvärr inte så mycket klokare av det. Eller det stod två meningar om att jorden var 4.6 billioner år gammal. Kineserna kanske tror att Engelsktalande hjärnor går på "over load" om vi läser mer fakta än två meningar. Jag vet inte, men det är en teori!
När vi gick in i en dinosauriepark säger Emma "Men gud, är de gjorda i plast?" Jag: "Ja vad hade du förväntat dig? Att de skulle vara levande eller?". Mupp 1&2 går på museum. Haha!

(Får panik snart. Jag vill träna!!!)

Nu ska vi väga våra väskor och sedan äta middag! Ha en trevlig dag.

/J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0