Dag 23

Hejsan!

Jag har just insett att det bara är fyra fulla dagar kvar här i detta land. Kan inte förstå hur en månad kan gå så fort men samtidigt så lågsamt. Imorgon är sista arbetsdagen och då ska vi redovisa vårt projekt som vi pysslat med under dessa fyra veckor. Det kommer nog gå bra hoppas jag.

Idag har det inte hänt så mycket förutom att vi gjorde klart vår presentation. Efter jobbet letade vi förjäves efter en "Noodle bar" bakom vårt hotell. Men den fanns inte någonstans. Vi gav upp efter en halvtimme och gick istället till en utav våra favoritrestauranger. Trots att vi inte hittade restaurangen fick vi syn på andra små roliga barer och restauranger, så det gjorde inget. Efter en mättande middag gick vi till Yashow och shoppade lite. Jag köpte bara en liten klocka till mig själv. När Emma köpt en jacka kom det fram en Svensk man. Han frågade om vi kunda prova jackor till hans fru eftersom att det är så svårt med storlekarna här. Jag får köpa tröjor i  M, L och XL, inte alls som hemma. Jag förstår att han behövde hjälp. Roligt nog mötte vi honom igen en bit utanför Yashow och vi frågade hur det gick med jackorna. Han hade köpt två. Hans fru blir nog glad, för det var fina jackor.

Nu är vi på hotellrummet igen. Jag har läst ut min 568 sidor långa bok på drygt en vecka. Så fort har jag aldrig läst ut en bok förut. Men den var väldigt bra. När jag kommer hem väntar Jonthan med helt gäng liknande böcker som måste läsas ut.

Ha det bra!

/Johannis

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej gumman!

Ja, ville bara önska lycka till med redovisningen av projektet....ska ni göra det på engelska?

Sommarpalatset...vilken trädgård....måste vara underbart att traska omkring i...helst på våren med alla blommor....//kramar från mamsan

2011-03-23 @ 10:38:20
Postat av: Johanna Åkerlund

Hej mammi!

Tack. Det gick bra. Såklart det var på engelska, annars förstår väl inte kineserna heller ;)



Ja det fanns massor med fina träd som det vanligtvis växte blommor på. Det hade faktiskt börjat slagit ut redan:)



Kram

2011-03-23 @ 14:07:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0