Dag 24

Hallå igen!

Denna dag har gått superfort. Det började med att vi hämtade min rektor Lena Marklund utanför hennes hotell imorse innan vi åkte till Langfang. Hon är här för att hälsa på oss och kolla hur vi har det. När vi kom till fabriken gick jag och Emma till chefen för den avdelningen vi varit på för att göra en sammanfattning av vår tid där,(det var vår sista arbetsdag idag). Han frågade ut oss lite grann om vad vi lärt oss, mest för att repetera, så vi inte skulle glömma allt efter en vecka som han sa. Men när vi nämnt alla maskiner som finns i hela verkstaden och vad de tillverkar och många axlar de har osv började samtalet spåra iväg på helt andra saker. Vi pratade om utbldningar, hans relationer till sin fru, hur man undvek att bråka i olika relationer på bästa sätt, hur viktigt det är att ha ett jobb som man trivs med och massa andra skaker om livet. Han var väldigt smart. Skulle han skriva en bok om livet skulle jag läsa den direkt. Eller kanske bli psykolog? 

I alla fall.. han tyckte att vi var duktiga och hade lärt oss mycket på denna relativt korta tid. Senare gick vi för att göra klart översättningen på textdokumentet vi fick av Ynge. Det var en hel del konstiga ord och formuleringar som vi fick hjälp med av Lena eftersom hon är utbildad till engelskalärare också. På efteriddagen var det dags för redovisningen av vårt projekt som vi arbetat med under dessa fyra veckor. Vår publik bestod av Yngve, Lena, Jane och Vang He. De verkade vara nöjda med vårt arbete och tackade oss för den hjälp de fått av oss. Klockan tickade och hon blev halv fem. Vi åkte direkt till Lenas hotell eftersom hon bor granne med Silk Market. Vi åt först på Mc Donalds. Sedan börjades det shoppa. Inte vi.. utan Lena. Det var inte ett dugg tråkigt att titta på när hon shoppade, utan tvärtom. Hon köpte minst tre väskor och två plånböcker i olika butiker på mindre än 10 min. Hon gick in och tog den hon ville ha, sa vad hon ville betala, gav pengarna och tog väskan och gick i stort sett! Haha det är mycket mer effektivt att göra så än att stå och tjafsa om priserna tills man får om man vill!

Imorgon ska vi besöka två gymnasieskolor i Langfang. Den ena skolan innehåller 6000 elever, den andra 1000 elever. Snacka om stort. Det ska bli väldigt kul att se, precis som det kommer bli kul för dem att se på oss. Vi kommer antagligen bli utstirrade som om vi vore utomjordingar eller Madonna. Men det kommer vara intressant att de hur deras skolor ser ut.

Kom på att jag faktikst köpte en kavaj som jag kände när jag kom hem att jag inte är riktigt nöjd med. Antingen byter jag till en annan, eller så syr jag in den lite när jag kommer hem.

Sov gott!

/J

Dagens lunch

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej hej!

Vad kul att det gick bra med redovisningen. Lunchen...jag kände igen räkor, ris och äpple vad var resten för något?Hoppas det var nyttigt iaf.

Kram/ Mamma

2011-03-23 @ 15:01:24
Postat av: Johanna Åkerlund

Hej!



Längst upp till vänster smakar lite som kalops, tsm med räkorna var det varm gurka. Längst ner till höger är det ägg och svamp och till vänster stekta grönsaker av något slag. Bredvid ligger det friterat bröd.

Kram

2011-03-26 @ 10:12:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0